söndag 22 juli 2007

Loppisfynd

Kan inte hålla mig utan måste visa er några av de fynd jag gjorde i fredags. Det första jag inhandlade var detta söta flaskställ med två gamla flaskor. Tyckte de var så fina! Dessutom kostade det bara 50 kronor! Som hittat! De står nu på min kökshylla tillsammans med ett av fynden som jag gjorde hos min favoritloppis, Skrot & Korn i Sjurberg, en fin gammal vit skål! Gissa om vi blev glada, jag och min syster, när vi såg att skylten stod vid vägen! Det blev en tvärbromsning. För övrigt var faktiskt inte den kraftiga inbromsningen den enda den dagen, barnen i baksätet klagade vid ett flertal tillfällen på min systers bilkörning, men ser man en loppisskylt vid vägen så måste man ju bara stanna och det kvickt! Här kommer några bilder för det är väl det ni gillar!? Fler kommer framöver!


Kram M

19 kommentarer:

  1. Såna fina flaskor har jag också visat! Det är så fint när de står i fönstery, så solen får lysa igenom...

    Kram
    ingela :)

    SvaraRadera
  2. Fniss..høres ut som meg når jeg er ute og kjører med min samboer..ikke bare lett og være mann når jeg roper stopp hele tiden, hihi..Men man kan jo ikke la en slik sjanse gå fra seg, du har jo som jeg ser funnet noen flotte skatter! Flaskene var supre og ikke minst veldig billig, og den skåla, PERFEKT!!!! Helt nydelige former..Der ser jeg akkurat den skåla jeg har lett etter, seriøst! Jeg så en i et Engelsk Interiørblad jeg nettopp har kjøpt og sa til meg selv at den måtte jeg finne. Den kom også fra et loppemarked, så det må jo finnes flere der ute. Så heldig du er :)Aina

    SvaraRadera
  3. Så fint. Två liknande skålar köpte jag hos Tulavippan häromdagen. Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina så fina! Underbart kul att fynda, visst!?! tack för titten! Absolut gillar vi/ jag fina bilder! :-)
    Ha det toppen!
    kram Linda

    SvaraRadera
  5. Äntligen kan jag kommentera på din sida! Har haft krångel tidigare men nu när vi har flyttat så funkar det plötsligt, mysko... Jättefina saker du hittat på loppisen, ser ju ut som sådant som skulle kunna vara jättedyrt :-). Lekstugan ser jag fram emot att se fler bilder från. Själv sitter jag i ett hav av kartonger och stök och tar in lite inspiration från alla fina bloggar för att jag ska sätta igång... Kram, Anette

    SvaraRadera
  6. Här var det riktig "mormorskänsla"!
    Det känns gott. Och så fint!
    Hälsningar Kicki

    SvaraRadera
  7. Så fina flaskor! Och skålen var jättesöt den med! :-)

    Ha en bra vecka!

    Kram, Heidi

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd du har gjort.

    Ha en bra vecka.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Åh vad fint...fyndat som vanligt!! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilket fint flaskställ och flaskor!Jag har också exakt sådana flaskor, samma färg på dom dessutom!

    SvaraRadera
  11. Verkligen superfint loppisfynd! Nu måste jag nog snart på loppis igen känner jag ;) Ha en bra vecka! KRAM

    SvaraRadera
  12. Vilket fynd!!! Jättefin flaskhållare och passade som handsken på din vackra kökshylla!! Mari.

    SvaraRadera
  13. Ah, vilka fina saker! Såna där flaskor har jag också och faktiskt även ett flaskställ även om jag har ljuslyktor i mitt :-) kram

    SvaraRadera
  14. Åh så mycket fint. Jag gillar speciellt de turkos flaskorna.

    SvaraRadera
  15. Vilka fina fynd! Har en viss svaghet för pressglas, det är ju såå fint! =)

    SvaraRadera
  16. Härliga fynd, jag har också hittat lite vaser, som jag tycker om.

    SvaraRadera
  17. ååå den där vita skålen vill man ju bara ha...tänk den full med polkagrisar till jul...
    Mvh emma

    SvaraRadera