fredag 18 december 2009

Handgjort


Jag har suttit och läst igenom era kommentarer till tävlingen om vägghyllan! Jag skulle önska att ni alla kunde få en varsin, ni verkar alla behöva en :D Men nu har jag bara en att dela ut, jag föll för "millasv" motivering:

Hej, klart att jag vill vara med och tävla om fina vägghyllan. Jag försöker med små små medel få till en stil som hela familjen trivs med.. och särskilt i nuläget då vår ekonomi av olika anledningar inte på topp.. I vilket fall så skulle hyllan passa alldeles förträffligt i lilla pojkens rum. Nu hoppas jag på turen.. och att du och din familj får en fin jul! Tack för en fin blogg.. :) Mvh millasv

Stort stort grattis till dig!
Kan du maila mig din adress: jordgubbarmedmjolk@yahoo.se

Jag har hittat många fynd i vårt stora uthus trots att det egentligen mest är skräp därinne. Huset vi bor i är en släktgård, min farfar växte upp här. Vi tog över efter min pappas farbror och hans fru när de inte längre fanns. Jag blev så glad när jag hittade tre par handstickade, helt oanvända vackra vantar med hennes namn på "Astrid". De använder jag nu med vördnad och glädje!

Kram M

15 kommentarer:

  1. Åh, tack tack tack!
    Vad glad jag blir.. och sonen också.
    Han fick se bilden på hyllan på deras hemsida och har redan planerat att hans dinosaurier också ska stå på hyllan.
    Nu känns jobbarhelgen lite lättare. :)

    God jul än en gång till er..

    Jag mailar adressen!

    Mvh
    millasv

    SvaraRadera
  2. Gratulerer til milla ;) For en kjekk julegave!!!

    Nydelige votter, så heldig du var som fant dem. Her bor vi også på en gammel gård, og jeg finner stadig skatter på låven jeg også. Herlig!

    God helg!

    SvaraRadera
  3. Jätte fina vantar och STORT grattis till vinnaren :-)!
    Kramen Erika

    SvaraRadera
  4. Vilka jättefina vantar! Jag förstår att du använder dem med vördnad...
    Ha en skön helg!
    C

    SvaraRadera
  5. Gratis millasv! Och vilka vackra vantar. Det är något särskilt när föremål dessutom har en historia!

    Önskar dig en skön, härlig helg! (utan julstress;)...)

    Cathrin

    SvaraRadera
  6. Nydlige votter på en nydlig blogg. Storkoser meg med dine fine innlegg! Ha en fin fin helg.

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert hantverk!! Och med affektionsvärde dessutom, det blir ju nåt alldeles extra.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  8. Halloj!!!!
    Ville bara kika in och säga att jag verkligen ÄLSKAR DIN BLOGG!!!!!!
    Ha en fin helg!!
    //Fia

    SvaraRadera
  9. Gratulerar till vinnaren. Vill passa på att önska en god jul!
    Må gott! Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  10. Väldigt vackra vantar! Har ett par liknande i rött och vitt själv, som jag bär till min folkdräkt om vintern.

    Stort grattis till vinnaren - det var hon väl värd!

    Ha en fin helg, kramar

    SvaraRadera
  11. Grattis till vinnaren! Fina vantar, alltid roligt när det handgjort.

    SvaraRadera
  12. Det låter som hyllan fick rätt ägare, verkligen.
    MÅ så gott
    kram sara

    SvaraRadera
  13. Stort grattis till vinnaren! Det är ju verkligen en fin hylla.

    Underbara vantar! Tycker att man bäst visar sin uppskattning när man använder det sköna.

    Ha det bra!/Camilla

    SvaraRadera
  14. Utolig flotte votter:) jeg skal snart legge ut et innlegg der jeg viser angorasokker som er hjemmelaget helt fra bunnen. Fra mammas kaniner i garasjen. Til det er spinnet og strikket ferdig.

    Ingenting er som hjemmelaget:)

    Ha en fin kveld

    K_J

    SvaraRadera
  15. Jag förstår att det var roligt att hitta de fina vantarna! Ha en skön ledighet. God Jul & Gott Nytt År! Tina

    SvaraRadera