tisdag 1 december 2009

Hyllband

Hej!

Ni som har kikat i Allt i Hemmet kanske har listat ut vilka vi är? Vi är familjen i "Midvinter", de som går ner för en backe och håller varandra i handen! Far och son har likadana mössor, Rättviksmössor. Albin är även med på sidan efter där han leker med snön! Bilderna är tagna utanför vårt hus och visst var det vackert med all snö? Ni som vill se mer får vänta tills inomhusbilderna kommer!

Jag hittade så fint hyllband i papper i en liten butik. Tycker att det passar fint i vårt skafferi. Jag passade på att storstäda skafferiet. Jag försöker att ha så många fina burkar som möjligt och häller gärna över pasta, mjöl och annat när jag handlat det. Mikrovågsugnen, kaffebryggaren och Wasser Max får även plats där inne samt pappers- och tomglasinsamlingen. Det är toppen!

Kram M

20 kommentarer:

  1. Åh vilken fint hyllband, härligt med ett skafferi!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Storstädade skafferiet igår jag med :) Jag gör som du, häller över de mesta i glasburkar.. våran mikrovågsugn befinner sig oxå i skafferiet likasom pappers- och tomglasinsamlingen :) kanske skulle behöva flytta dit kaffebryggaren oxå.. ;) fast jag tror inte sambon skulle gå med på det..
    Ha en fin dag!
    Kram Ansku

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt att ha ett stooort skafferi. Vårt är litet och går inte att gå in i. Ska bygga större när lust infinner sig, väntar på det nu.
    Skönt att få undan återbruksgrejor, vårt har vi i kökssoffan och rätt som det är så går inte locket igen.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  5. Men så gulligt! Jag blev överraskad av bilderna i AiH igår, det var två bilder ifrån mig också:)i samma reportage, såg du det?

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Så soännande - nu skall jag genast kika i Allt i Hemmet.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Jag önskar också att jag hade ett sånt fint skafferi, ett sånt man kan gå in i... *drömmer mig bort*
    I framtiden kanske??? Kan man göra om tvättstugan till det?! Hmmm måste grubbla. Tack för dina fina bilder och den inspiration du skänker!

    JuleKram

    SvaraRadera
  8. O jag har ju tidningen hemma men har inte hunnit läsa den än. Måste genast ta fram den och bläddra igenom den. Kram

    SvaraRadera
  9. Så fint det var med den blondekanten :)
    Og spennende med det andre. Gleder meg til å se..

    Klemmer fra meg

    SvaraRadera
  10. Vad fint det blev med hyllbandet! Det är så fint med alla fina burkar också, jag tycker också om att hälla över mjöl och pasta och sånt i burkar när jag köpt hem det. Mycket finare än de tråkiga butiksförpackningarna! Vilken lycka det vore att ha ett skafferi...
    Ha en fin advent och 1:a december! :)

    SvaraRadera
  11. Kjempefint hyllebånd. Den der tradisjonen med å bygge skafferier skulle vi gjere hatt her i Nrge også. Syns det er så flott! Fikk ikke plass til et da vi bygde kjøkkenet vårt desverre, men lurer litt på å få det til likevel ;)

    Ha en flott dag!

    SvaraRadera
  12. Så nydelige hyllebånd...også ryddig du har det i hykllene.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  13. Va sött det blir på hyllorna! Små detaljer gör ofta massor för helheten...

    Är nyfiken på repotaget så jag får nog dra mig ut till en affär....

    Kram Annica

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra hyllband... jag blir så avis :)

    SvaraRadera
  15. Mitt skafferi ser man inte in i men det är ju super snyggt när man ser innehållet.
    Fina hyllband, tillverkas sådanntidag.
    kram sara

    SvaraRadera
  16. Så fint det är med alla härliga burkar och det vackra kantbandet.
    En dag ska jag ha ett så fint skafferi jag med!
    Kram Therése

    SvaraRadera
  17. Så käckt och fint med sådant kantband, blir nyfiken var du hittat sådant, vilket märke var det? Nyfiken blir man ju också på repotaget, får nog nosa reda på Allt i hemmet. Många kramar Ulrika

    SvaraRadera
  18. Måste kasta mig över senaste numret nästa gång jag handlar... Spännande!

    Är också helt tokig i fina glasburkar, det blir SÅ mycket roligare att laga mat och baka när man har snyggt och prydligt kring sig. Blir nästan lite besviken när jag ser på matprogram där de har kvar socker och mjöl i sina påsar... Smygreklam eller lathet? Trist vilket som. Mer burkar åt folket!

    Tack för fina bilder!
    Kram, Karin

    SvaraRadera
  19. Vilket underbart skafferi du har och så fina hyllremsor. Gissar att det är en stor glädje att öppna skafferidörren hemma hos er:-)

    Bilderna i tidningen var fantastiskt fina!! Längtar efter att få se resten snart:-)

    Kram

    SvaraRadera