onsdag 11 augusti 2010

Jag vågade!

Härliga onsdag!

Solen skiner och livet leker, eller nåt sånt! Det känns i alla fall rätt skönt idag! Och jag har äntligen vågat att ta mig upp på vår övervåning! Är rätt stolt över det då jag har höjdskräck och enda vägen upp är att klättra uppför stegen och sedan runt byggnadsställningen och in genom ett hål i väggen. Det var verkligen en spännande känsla att äntligen få stå där uppe och ana hur det kommer att bli! Visar er lite bilder på det idag!
Kram M


Vår vackra gamla murstock


Vårt kommande sovrum till vänster och badrummet till höger


Utsikten från badrummet (badkaret) känns helt ok :-)


Bakom murstocken kommer det att bli en hall med trappan upp och 
förhoppningsvis en liten syhörna till mig och en soffa för barnen


Barnens blivande sovrum, det ska upp en vägg i mitten

14 kommentarer:

  1. Åhh, Så fint det kommer bli! Vilken tur att du vågade gå upp och få ta del av utsikten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken enormt fin utsikt ni kommer få från den nya våningen i huset. Hrligt att få börja inreda från ruta ett i det man precis vill ha.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så spännande bygge, och vilken härlig utsikt! Gratulerar!

    Emma

    SvaraRadera
  4. En så härlig utsikt! Vad skönt att kliva ur en varm dusch och se den iskalla snön ute sen. Hihi.. Planlösningen låter ju toppen! Vad ska ni göra med rummen som ni använder som sovrum nu?

    SvaraRadera
  5. Ojoj vad fint det kommer att bli, kan riktigt se det framför mig :-). Vad duktig du är som trotsade höjdskräcken!! Och underbar utsikt har ni! kram, Anette

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vilket spännande projekt!! Lycka till med snickrandet!

    SvaraRadera
  7. Vilken utsikt!
    Kul att få följa ert stora projekt!:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Underbar utsikt, utbyggnaden verkar bli superbra! Vi håller också på med en utbyggnad så det blir extra spännande att följa er...
    Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  9. Hej! Vad fint det kommer att bli! Vilken otrolig utsikt från badkaret ni får, ni får nog ha ett kösystem för när man väl kommit in där vill man väl aldrig gå därifrån, kan jag tänka mig. Ska bli kul att få se hur det växer fram bit för bit. Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Oj vilken fin utsikt ni har!!
    Det kommer säkert att bli fint uppe på vinden, en hel del arbete återstår ju såklart, men det är det ju värt. Tycker inte om höga höjder jag heller, men ibland måste man våga. :))
    Marianne ♥

    SvaraRadera
  11. Åh vad modig du är! ;) Det ser ut som om det kommer bli suuuuuperfint på övervåningen...

    Kramiskramar // Olivia ♥

    Ps. Just nu pågår det en tävling hos mig där Ellis Corner är med och sponsrar.

    SvaraRadera
  12. åååå..... fantastisk!!! Akkurat som i Emil til astrid Lindgren, bare bedre.. Det kommer til å bli en perle av de sjeldne. Er akkurat ferdig med å restaurere et hus.. Etter tre år med jobb og familieforøkelse på to barn er det inderlig godt å få komme på plass.

    Lykke lykke til fremover! Det er slitsomt, men gøy!

    SvaraRadera
  13. Åh, vilken härlig utsikt! Så himla härligt det kommer att bli på er övervåning, jag ser fram emot att se fler bilder i takt med att bygget går framåt.

    SvaraRadera
  14. WOW, det kommer bli helt fantastiskt! Längtar till du kan visa oss mera...

    SvaraRadera