söndag 27 februari 2011

Semlor


Semla på nyinköpta porslinet.

Soliga söndag!

Visst borde man vara ute i nåt skidspår men istället viger vi dagen åt övervåningen. Jag har nu grundmålat bokhyllan en gång och det har kommit upp mer råspont på väggarna. Vi längtar sååå efter att få flytta upp! Är en smula trött på att sova i bäddsoffa kan jag meddela. Barnen behöver verkligen egna större rum och mer förvaring! Massor av förvaring önskas så att ordningen kan hållas i huset.

Igår blev det semmelbak. Personligen gillar jag hembakta semlor tusen gånger mer än köpta tråkiga. Det är inte alls speciellt svårt att baka dem heller.

Hoppas ni får en lika solig söndag som vi har!

Kram M

14 kommentarer:

  1. Kikar förbi och önskar dig en skön söndag. Hoppas du snart får sova i en säng. :)) Jag funderar på om jag ska försöka mig på att baka semlor någon dag. :) Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Förstår att du längtar efter att få ordning igen och få sova i din egen säng igen. Hoppas att ni snart är där!:)
    Älskar semlor, men har inte bakat några egna i år.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mumsigt!!

    Ha en skön söndag!!

    Anna.

    SvaraRadera
  4. Kan du inte lägga ut ett bra recept på semmelbullar? Har själv inte hittat något som jag blir nöjd med.

    SvaraRadera
  5. Mmm gott. Dela gärna med dig av receptet!

    SvaraRadera
  6. Semlor är så fina att titta på - men jag lyckas inte få i mig någon. Det är något med mandelmassan som får mig att vilja dö en smula, vilket faktiskt stör mig då jag också vill jubla över semmelsäsongen som alla andra! :-D Jag får titta på när min familj äter dem i stället! :-D

    SvaraRadera
  7. Spännande med butik! Lycka till önskar jag dig. Åh vad utbyggnaden blev bra måste bara säga det igen, ni är så duktig.

    Allt gott!'

    Mari

    SvaraRadera
  8. Åh vad gott med semlor!
    Jag håller med, hembakta semlor är mycket godare! Brukar alltid baka mina egna. Då är det bara att ta upp ur frysen när man blir sugen :)

    SvaraRadera
  9. Förstår att du längtar efter din säng!

    Blir kul att se hur ni får det!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  10. MMmmm, mums, så god den så ut!!! Semla, hmmm, er det en bolle med krem og meis, sånn som vi kaller fastelavensbolle her i Norge, eller er det noe annet mon tro? Så iallfall helt nydelig ut!

    Skjønner godt du lengter etter soverom og et ryddig hus ,) Her savner jeg en gang med ordentlig guv på andre året, men men, det blir det rommet vi tar il slutt når alt annet er ferdig, så jeg får bare trene tålmodigheten ;) Vi skal begynne på midtstuen nå i vår, det gleder jeg meg til!

    Ha en flott uke!

    SvaraRadera
  11. Åh vad underbart med hemgjorda semlor...skicka på posten till mig =)
    Ha en underbar dag.
    KRAM
    Caroline

    SvaraRadera
  12. Mmm semlor...mums!

    Förstår att det är jobbigt att sova dåligt så länge, men tänk så underbart när det är klart! Kan inte vara så långt kvar nu, eller?

    Kram från en regelbunden, tidigare anonym, läsare!

    SvaraRadera
  13. Mums så gott det såg ut, jag älskar semlor. Har dock aldrig ätit en god hemmagjord, tycker bäst om City Gross :) *Mums*

    SvaraRadera