tisdag 29 maj 2012

Jordgubbar

Hej på er!

Vad vore väl sommar utan jordgubbar? Det bästa är självklart de svenska jordgubbarna men vi kunde inte hålla oss från att tjuvstarta lite med utländska häromdagen! Perfekt mellis efter dagis, denna gång med glass!


Mums med jordgubbar! Bricka + fat från loppis.

Jag har så smått börjat ställa om mig till sommarlov redan, kvällarna blir längre och igår både beställde jag lite nya böcker och var en sväng till biblioteket och lånade ett gäng.

Jag älskar att vara på biblioteket. Tystnaden och doften av böcker får det lite att pirra i magen. Visst låter det knasigt. I sommar ska jag försöka plöja igenom ett antal, både facklitteratur, klassiker och lite nya romaner. Tipsa gärna!

Kram M

13 kommentarer:

  1. I love this cute little girl .. it is just lovely!

    SvaraRadera
  2. Mmm gott! Det är ju helt ok att tjuvstarta med utländska=).
    Vilket vackert hus ni har.
    Ta gärna en kik inne hos mig.

    Ha en bra kväll! Kram Clara

    SvaraRadera
  3. Härligt med jordgubbar! Boktips från mig är Nancy-serien av Elsie Johansson och Vargskinnet-böckerna av Kerstin Ekman. Så bra! Ha det så gott! Hälsningar Maja

    SvaraRadera
  4. Ohh, jag har också börjat varva ner och läsa lite igen. Jag har perioder.
    Kan rekommendera många men det kommer några här:
    * Håkan Östlundhs kriminalromaner
    * Anna Jansson - de om Maria Wärn
    * Viveca Sten

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Mmm, vad gott med jordgubbar! :)
    Jag ska jobba större delen av sommaren, så för mig blir det inte att varva ner direkt ;)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  6. tjuvstartade jag med idag! =)
    måste ju, då våra inte ens har karten än...=(
    vad härligt med höns! vill jag också ha...
    vad man kan baka sockerkaka...=)

    SvaraRadera
  7. Så härliga somriga bilder!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Nyyydelige bilder du har tatt her,og jeg har kost meg masse med å se på bilder fra ditt nydelige hjem.lurte på om jeg kunne få spørre om noe?Du har tidligere noen bilder av inngangspartiet på huset ditt,og der har du noen nydelige "blonder" på stolpene dine.Lurte på om du har kjøpt desse ferdige eller laget selv?jeg skal ha lignende til et tørkestativ,og det hadde vært veldig deilig å slippe å skjære ut alle hull og kriker og kroker og heller kjøpt ferdig!!Kanskje du kan hjelpe og vet om noen sted som selger slike?På forhånd takk for hjelpen:)))¨Toveklem)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi har köpt dem färdiga från ett lokalt litet snickeri här i Rättvik.

      Hälsningar Miriam

      Radera
  9. Håller helt med vännen! Både om jordgubbar & bibliotek :). Det var tyvärr länge sedan jag läste nu (det där med tiden....) men jag har tips på två jättebra barnböcker: "Kompisen blir arg" och "Gittan och älgbrorsorna"! UNDERBARA!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  10. Trevlig blogg och ett så fint hem ni har! Vill bara påpeka att det heter inte dagis längre. Dagis upphörde 1998 när förskolan fick en egen läroplan! Det heter alltså förskola! Många tycker det är gulligt att säga dagis, det är kanske lika gulligt att jobba på "bankis", "skolis" och "icis" mm?! Ja, jag är förskollärare, inte dagisfröken... ;-)

    SvaraRadera